ЗЕМЈОТРЕСИТЕ не се единствената причина за дупки и вдлабнатини, познати како „вртачи“, како што се појавија во Сисачко-Мословачката општина по неодамнешните земјотреси. Другите делови на светот се соочуваат со слични проблеми.
Така, високи и длабоки расцеп се појавиле високо во кинеските планини, на автопатот долг илјада километри до Тибет, поради климатските промени, што предизвикува топење на слоевите на земјата.
Освен што на некои места може да се забележат пукнатини, на некои делови асфалтот е „набран“, па станал брановиден, а освен сообраќајната инфраструктура, во опасност се и градбите како што се зградите и куќите.
Кинеските научници подолго време ги проучуваат промените во почвата и ги споредуваат со одмрзнувањето на мразот, т.е., постојано замрзнатата почва што некои ја нарекуваат „вечен мраз“. Инженерите, како што е наведено во извештајот од април минатата година, се’ повеќе се соочуваат со големи предизвици при изградбата и одржувањето на патот, бидејќи одмрзнувањето се влошува.
Слични проблеми се очекуваат и во железничкиот сообраќај. Зградите, патиштата, железниците и цевководите изградени во овие области се’ повеќе се изложени на ризик, а челичните, бетонските и асфалтните конструкции се рушат.
Кога ќе се појави пукнатина на патот, таа не може само да се пополни и остави така, бидејќи земјата ќе продолжи да се деформира.
Гај Доре од Канадскиот универзитет, кој подолго време ги проучувал ефектите од топењето на „вечниот мраз“ врз изградената инфраструктура, изјавува дека климатските промени се главната, но не и единствената причина за проблемот.
Темниот асфалт користен при изградба на патишта ја апсорбира сончевата топлина, што дополнително го забрзува одмрзнувањето, објаснува Доре.
Извор Екран.мк