Како ќе изгледаат канцелариите по короната?

Луѓето полека се враќаат во канцелариите. Но, честопати нема ништо исто како и пред пандемијата. Многу компании, по искуството од работа од дома, планираат сосема поинаков и пофлексибилен начин на работа. Кога, по појавата на пандемијата на коронавирус, милиони вработени се префрлија на работа од дома, некои почнаа да ја гледаат канцеларијата како застарен модел. Но, тоа беше прерано. „Ни требаат канцеларии како еден вид собир околу модерен оган – за лични контакти, совети за кариера и размена на информации”, вели Кава Јуноси, шеф на човечки ресурси во германската софтверска компанија САП.

Сепак, канцеларијата на иднината нема да биде иста како и пред пандемијата. Многу компании моментално ги прилагодуваат своите работни концепти на новите навики на вработените. Многумина претпочитаат да работат „хибридно” – неколку дена во канцеларија и неколку дена далеку од дома.

Банката ДЗ го тестираше концептот  „Celan Desk”

ДЗ банка ја тестира канцеларијата на иднината. Како може да изгледа може да се види на 28-от кат на банката ДЗ во близина на централната станица во Франкфурт. Таму, беше формиран еден вид модел на подот на канцеларијата со цел да се покаже како функционира новиот начин на работа по пандемијата. Не секој веќе има своја маса тука. Кога ќе дојде во канцеларија, мора секој ден да бара бесплатно биро и да го остави во истата состојба во која го нашол.

Овој концепт ДЗ Bank го нарекува „Cean Desk”. По пандемијата, канцеларијата изгледа како хотелска соба со жолто-зелен тросед и дрвени sидови. Може да се користи за групни состаноци, како салон, како класично биро или како рај за индивидуални вработени. Според портпаролката на ДЗ банка, во иднина повеќе нема да има фиксно работно место.

Вработените што влегуваат во канцеларијата можат да се најават на секое работно место. Клупите на масата се целосно прилагодени за видео конференции. Мобилната камера и таванските микрофони треба да обезбедат размена на информации со колегите што работат од дома. Вработените можат да тестираат работни места во канцелариите на иднината. Побарувачката за пробна недела за работа во канцелариите на иднината е голема “, наведува банката ДЗ.

DESK Sharing” би можело да биде стандард

Слично постапува и ТУИ. Воведува радикални промени и се потпира на мобилната работа и работата на заеднички клупи. Туристичката компанија спои неколку компании во нов ТУИ центар во Хановер, со што значително се намали деловниот простор. Во иднина, веќе нема да има биро за секој вработен. Планирани се само 1.700 работни места за 3.000 соработници.

„Desk Sharing” станува стандард. Може да се резервира соодветен простор. ТУИ  не само што промовира домашни канцеларии, туку и мобилна работа.
– Ако сакате, можете да работите било каде во светот до 30 дена во годината, рече портпаролот на компанијата. Шефот на ТУИ, Фриц Јусен вели дека е важно да се има култура на доверба, во која резултатите се поважни од физичкото присуство во службените канцеларии. Целта е подигитална и флексибилна работна култура.

Помалку канцеларии, помали трошоци

Јусен е воодушевен од новите, модерни канцеларии како места за собирање, соработка и креативност. Тие носат и финансиски придобивки за компаниите: со спојување на неколку деловни простории, германскиот Tур-оператор  заштеди двоцифрна милионска сума.

Сега е широко распространет економски тренд за компаниите да ги намалат трошоците на овој начин. Како што откри консултантската компанија PwC во својата студија, 60 проценти од германските компании планираат да го намалат својот деловен простор – во просек за една петтина. Т-Systems на Телеком, исто така, планираат да заштедат пари на заеднички бироа и да го намалат канцеларискиот простор. Речиси секоја четврта филијала на оваа компанија во Германија е затворена. Следуваат следните затворања. T-Systems се потпира на отворени простори, кои можат флексибилно да се користат за состаноци, работилници и други собири. Вработените можат да резервираат бироа дневно.

Индивидуална канцеларија со името на вработениот изумира

„Домашната канцеларија е економична само ако имате работна маса”, вели Стефан Лејмбах, раководител на одделот за изнајмување работен простор во консултантската фирма за недвижности Џонс Ланг Ласал (JLL). Ова е чекор кон сосема поинаква работна култура. Во иднина, вработениот повеќе нема да има своја работна маса.

– Канцеларијата со името на вратата и фотографиите од семејството на бирото е мртва, вели Лејмбах.

Ист став имаат и во SAP. Софтверската компанија со седиште во Валдорф во близина на Хајделберг има различни видови на работни места. „Класичните индивидуални канцеларии се исклучок”, вели Кава Јуноси. Оваа компанија воспостави голем број заеднички работни места, „Share Desk Places”, за SAP консултанти. Затоа што, според Јуноси, 86 проценти од вработените во САП сакаат да работат „хибридно”. Во моментов, околу 90 проценти од вработените претежно работат од дома.

Застапниците на Јуноси споделија канцеларии од отворен тип, но и можност за повлекување во индивидуалниот работен свет од пост-пандемиската ера.

Дури и пред короната, САП се обврза на пофлексибилно работно време, пофлексибилни работни места и пофлексибилни работни дестинации. Растечкиот тренд кон канцеларии од отворен тип не е неизбежно спротивен со хигиенските прописи донесени во ек на пандемијата. Експертот на JLL,  Стефан Лејмбах предвидува дека ќе има малку повеќе слободен простор помеѓу бироата.

На пат кон канцеларија што обезбедува заштита од пандемија?

Некои компании што работат во канцелариите на иднината, како што е МАГ Грундебиц, создаваат деловни згради со заштита од корона, како што е Грингејт, кој во моментов се гради во Бон. Се вели дека е „првата деловна зграда во светот што заштитува од вируси”. Камерите на влезот проверуваат дали има лице кое има зголемена телесна температура. Ако температурата е премногу висока, вратата останува затворена за тоа. Филтри го чистат воздухот внатре.

Рачките на вратите и копчињата на лифтот се опремени со антимикробни површини. Тоалетите се користат без контакт. Во САД, трендот е да се изградат такви канцелариски згради без контакт со работната и други површини. Во Њујорк се гради 12-катна канцелариска зграда без да се допираат копчиња или рачки на врати, во лифтови, прекинувачи за светла, мијалници и тоалети.

Слични Вести
Menu